Netechnické změny - nemají vliv na výši pojistného (změna jména, adresy, telefonního čísla ap.)
Odkazy
Netechnické změny je možné provést následujícími způsoby:
  • Klient může zadat změny sám v klientském portálu moje UNIQA.
  • Dále klient může změnu nahlásit prostřednictvím call centra na telefonním čísle +420 488 125 125. V provozu je každý pracovní den od 8:00 do 18:00 hodin
  • Klient prostřednictvím zprostředkovatele může požádat o změnu vyplněním žádosti o změnu.
  • Pokud má klient na smlouvě sjednanou elektronickou komunikaci, může o změnu požádat e-mailem na adrese info@uniqa.cz.

Tiskopisy
   
Technické změny - mají vliv na výši pojistného
(navýšení pojistné čátky, připojištění, změna frekvence platby ap.)
Kontakty
  • Klient prostřednictvím zprostředkovatele může požádat o změnu vyplněním žádosti o změnu:
  • Pokud se s žádostí o technickou změnu obrátí klient na call centrum, postoupí tento požadavek call centrum získateli PS.
  • Call Centrum: +420 488 125 125
   
Ukončení pojistné smlouvy
Podpůrné materiály
  • Vyplněný formulář s podpisem klienta a číslem ukončované smlouvy pošlete na zpracování přes ePodatelnu.
  • Produktová karta (brzy uveřejníme)

 
Náhrada stávající pojistné smlouvy novým harmonizovaným produktem
Náhrada stávající pojistné smlouvy (PS) produktem Život & radost
  • Na stávající PS nesmí být evidován dluh k datu jejího ukončení
Ukončení stávající PS
  • Podpisem návrhu nové PS pojistník současně žádá o ukončení stávající PS a o převod prostředků =>
    • pokud je pojistník totožný, nezasílejte žádost o ukončení stávající PS
    • pokud není pojistník totožný, zašlete žádost o ukončení stávající PS podepsanou jejím pojistníkem
Převod finančních prostředků ze stávající PS:
  • Nová smlouva IŽP – pokud vznikne pojistníkovi nárok na výplatu odkupného/odbytného, budou za příslušnou částku nakoupeny podílové jednotky dle zvoleného investičního programu a vedeny na běžném podílovém účtu nové smlouvy.
  • Nová smlouva RŽP – pokud vznikne pojistníkovi nárok na výplatu odkupného/odbytného, bude příslušná částka převedena jako platba pojistného na novou smlouvu.

Případný přeplatek na pojistném bude poukázán jako platba pojistného na novou smlouvu.

Pojistník trvá na vyplacení odkupného ze stávající PS nebo stávající PS byla IŽP/KŽP, nová je RŽP:

  • Pokud klient uplatňoval odpočty, musí zpětně dodanit (informace pro klienty)

V případě, že se jedná o náhradu, dojde k automatickému zápočtu čekacích dob.

Produkt Život & radost má samostatné bankovní účtyvčetně účtů pro mimořádné pojistné. Je proto potřeba klienty upozornit, že platby je nutné odesílat na tyto nové bankovní účty (není možné, aby klienti platby za novou smlouvu Život & radost hradili na číslo bankovního účtu ukončované smlouvy).

 
Podpůrné materiály
Příručky, návody, podpůrné materiály
Instruktážní videa
Příručky k pojištění osob

Video návody pro pojištění osob
  • Proces sjednání návrhu smlouvy produktu Život & radost